Browsing by Author "Antep, Zehra"
Now showing 1 - 3 of 3
- Results Per Page
- Sort Options
Item For Strategic Planning of Healthcare Management, The Effect of Mobbing on Motivation of Healthcare Providers(ELSEVIER SCIENCE BV, 2012-01-01) Antep, Zehra; Bektas, Gulfer; Altin, Ufuk; Irban, ArzuMobbing which means oppression and coercion exercised on employees may result in negative consequences both for the organization and its employees. In this study, in order to make a strategic planning of healthcare management, we evaluated the effect of mobbing on motivation of healthcare providers working in state-teaching hospital. We performed questionnaires, composed 3 sectionsItem Sağlık Turizmi ve Uluslararası Hastalar İçin Türkiye Pazarı(Acıbadem Mehmet Ali Aydınlar Üniversitesi, 2012-07-01) Altın, Ufuk; Bektaş, Gülfer; Antep, Zehra; İrban, ArzuÖZET Günden güne hem kamu, hem de özel hastanelerin sayısı artmaktadır. Ulu sal hastalara ait sabit bir pazar olması, sağlık sektöründe büyük bir rekabeti de beraberinde getirmektedir. Türkiye coğrafik konumu, iklimi, termal kay nakları, doğal güzellikleri, kaliteli tıp personeli ve yüksek teknoloji kullanan aletlere sahip hastaneleri ile sağlık turizmi için büyük bir potansiyele sahip tir. Sağlık turizminin 2011 yılı verilerine göre dünyadaki pazar payı yaklaşık olarak 400 milyar dolardır. Bu çalışma ile Türkiye’nin bu pazardaki mevcut durumunu ortaya koyarken; gelecekte bu pazardaki payını daha da artıra bilmek için gereken öneri ve düzenlemelerin geliştirilmesi amaçlanmıştır. Hastalara ait veriler Sağlık Bakanlığı ile Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın resmi sitelerinden alınmıştır. 2010 yılında, sağlık turizmi için 109-678 hasta Türkiye’ye gelmiştir (Özel hastane: 77.003; kamu hastanesi: 32.675 kişi). Hastaların geldik leri ülke ve aldıkları sağlık hizmetine göre farklı dağılımlar sergilediği görülmektedir. Kamu hastanelerinin yanı sıra özel hastanelerin sayısı da günden güne artmakta ve bu sektörde önemli bir yer almaktadırlar. Sağlık sektöründe pazarı arttırmak için Sağlık Bakanlığı ile Kültür ve Turizm Bakanlığı sağlık turizmine gereken önemi vermelidir. Bu yolla oluşan döviz girdisi sağlık sektöründe pazar payını arttırırken; ortaya çıkan yeni iş olanakları işsizliği azaltacaktır. Sağlık sektörünün ayakta kalması için sağlık turizmi gün geç tikçe daha önemli hale gelmektedir.Item The International Patient's Portfolio and Marketing of Turkish Health Tourism(ELSEVIER SCIENCE BV, 2012-01-01) Altin, Ufuk; Bektas, Gulfer; Antep, Zehra; Irban, ArzuHealth tourism is the name given to the travel of individuals from their residences to other places with the purpose of receiving treatment. Turkey has great potential for medical tourism with its geographical location, climate, thermal resources, natural beauties and qualified medical personnel. Health tourism has developed so rapidly during the last 20 years. In this research, a subgroup of health tourism practices done by the patients undergoing surgery in Turkey is discussed. Within this scope, the economic dimensions and marketing of medical tourism, the place of Turkey in the world market, the advantages and disadvantages of the country and the areas that need improvement