Sayı 2
Permanent URI for this communityhttps://hdl.handle.net/11443/85
Browse
Item Sağlık Kuruluşuna Başvuran Hastaların Kadına Yönelik Şiddete Yaklaşımlarının Değerlendirilmesi(Acıbadem Mehmet Ali Aydınlar Üniversitesi, 2017-01-01) Pakiş, Işıl; Demir, Figen; Bektaş, Gülfer; Altın, Ufuk; Yıldırım, SinanÖZET Bu çalışmada kadına yönelik şiddete karşı bilgi ve farkındalık araştırılması ve sosyo demografik özelliklerin bilgi ve farkındalığa etkilerinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu tanımlayıcı çalışmada Türkiye’nin doğusundaki iki farklı hastanede Kasım-Aralık 2013 tarihlerinde yüz yüze görüşme tekniği ile uygulanan anket formu kullanılmış tır. Anket formu araştırmacılar tarafından hazırlanmış ve onay veren kadınlara uygulanmıştır. Anket formu demografik özellikler, kadına yönelik şiddet konusunda bilgi ve farkındalık sorularından oluşmak tadır. Kadına yönelik şiddet toplam bilgi skoru ölçülmüştür. Veriler SPSS 15 sürümü kullanılarak analiz edilmiştir. Anket formu 196 kadına uygulanmıştır. Araştırmaya katılan kadınların yaş ortalaması 30.98±5.74’dır. Katılımcıla rın büyük çoğunluğu (%94.9’u) küçük düşürme ve aşağılama gibi davranışları şiddet olarak tanımlamıştır. Öner melerden elde edilen toplam bilgi puan ortalaması 11.61, standart sapma 2.69’dur. (En yüksek:15, en düşük:6). Medeni duruma, eğitim durumuna, başvurdukları hastaneye göre katılımcıların bilgi puan ortalamaları arasında bir fark yoktur (p>0.05). Kadınların kadına yönelik şiddete karşı farkındalık ve bilgi düzeylerinin geliştirilmesine ihtiyaç vardır.Item Hemşirelerin Duygusal Zeka Düzeylerinin Bakım Davranışlarına Etkisi(Acıbadem Mehmet Ali Aydınlar Üniversitesi, 2017-02-02) Çolak Okumuş, Dilek; Uğur, EsraÖZET Amaç: Hemşirelerin bakım verirken terapötik ilişki kurabilmeleri, hastalarının fizyolojik ve duygusal gereksinim lerini karşılayabilmeleri için duygusal zeka düzeylerinin gelişmiş olması önemlidir. Bu çalışma hemşirelerin duy gusal zeka düzeylerinin bakım davranışlarına etkisinin incelenmesi amacıyla gerçekleştirildi. Çalışma Planı: Tanımlayıcı araştırmanın örneklemini, bir üniversite hastanesi yataklı servislerinde çalışan 172 hemşire oluşturdu. Araştırmanın verileri Tanıtıcı Bilgi Formu, Bakım Davranışları Ölçeği – 24 ve Gözden Geçiril miş Schutte Duygusal Zeka Ölçeği ile elde edildi. Verilerin değerlendirilmesinde tanımlayıcı istatistikler, student t testi, ANOVA, Tukey testi ve pearson korelasyon analizleri kullanıldı. Veriler %95 güven aralığında değerlendirildi. Bulgular: Bakım davranışları ölçeği genelinin ortalaması 5.17+0.49, duygusal zeka ölçeği genelinin ortalaması 146.3+14.67 olarak bulundu. Bakım davranışları ölçeği geneli ve alt boyutları ile duygusal zeka ölçeği ve alt bo yutları arasında istatistiksel olarak pozitif yönde anlamlı bir ilişki olduğu belirlendi (p<0.05 ). Sonuç: Hemşirelere kendini tanıma ve duyguların yönetimine yönelik mezuniyet öncesi ve sonrası eğitim verilmesi duy gusal zeka gelişimlerini destekleyecektir. Duygusal zeka gelişimi ise hasta bakım kalitesini arttırmaya fayda sağlar.