Browsing by Author "İrban, Arzu"
Now showing 1 - 4 of 4
- Results Per Page
- Sort Options
Item A Study for the Evaluation of the Role of Executive Leadership at Professional Life and an Institutionalization Process of a Hospital(Acıbadem Mehmet Ali Aydınlar Üniversitesi, 2013-07-01) Moloğlu, Vedat; Gümüş, Sefer; Bektaş, Gülfer; Aydoğan, Zeynep; İrban, ArzuABSTRACT Aim: Nowadays, in the health care sector there is severe competition among private hospitals due to very sudden increase in the number of hospitals. In health care services, executive leadership is very important in making a critical decisions and performing changes for improvement. In order to make a strategic planning of healthcare management, this study was designed to highlight what lower echelon executives think about the roles of leaders for the medical community at the work life and at the institutionalization process of a hospital. Material-Method: After approval by hospitals’ administration, thirty lower echelon executives were included in the study. A questionnaire was sent. Results: It was seen that leaders of the medical community in their hospitals did not use their leadership skills, although they emphasized the importance of the process of institutionalization of a hospital, they do not take step forward in this issue. Conclusion: This study revealed that managers should improve their leadership’s skills, they should be unafraid to take step toward institutionalization, and also they should take other workers’ ideas into the consideration.Item Bir Kamu Hastanesinde Çalışan İşçilerin İş Doyumu ve Etkileyen Faktörler(Acıbadem Mehmet Ali Aydınlar Üniversitesi, 2011-10-01) Oflezer, Ceyhan; Ateş, Metin; Bektaş, Gülfer; İrban, ArzuÖZET Amaç: Bu araştırma bir Eğitim ve Araştırma Hastanesinde çalışan işçilerin iş doyum düzeylerini ve etkileyen faktörleri belirlemek amacıyla, tanımlayıcı olarak yapılmıştır. Çalışma Planı: Araştırmanın evrenini, bu hastanede bütün çalışan işçiler oluşturmuştur (n=834). Araştırma kapsamına, anket uygulamasını kabul eden 630 işçi (% 75.2) alınmıştır. Araştırmaya katılan işçilere İş Doyum Ölçeği uygulanarak, veriler toplanmış ve varyans analizi (ANOVA), Tukey-HSD testi, t testi ve Pearson Korelasyon Analizi ile istatistiksel olarak değerlendirilmiştir. Bulgular: Araştırma grubundaki işçilerin genel iş doyum puanı 44.3±11.8 olup, standart puanlara göre düşüktür. İşçilerin işin değişik boyutlarına ilişkin doyum puanı ortalamalarının farklı olduğu ve en düşük doyum sağlanan boyutun ‘ücret’ (30.9), en yüksek doyum sağlanan boyutun ise ‘ekip çalışması’ (55.8) olduğu belirlenmiştir. İşçilerin genel iş doyumunu; yaş, birlikte yaşadıkları kişiler ve yer, çocuk sahibi olma, çocuk bakım sorunu yaşama, çalıştıkları kurum ve birimler, toplam hizmet süreleri, şu an bulunduğu kurumda çalışma süreleri, çalışma biçimleri, görevleri, çalışma düzenleri, gece nöbeti, hafta sonu çalışma, haftalık çalışma süresi, meslek seçimi, mesleki görüş, sağlık durum ve algı gibi değişkenlerin etkilediği (p< 0.05), eğitim, medeni durum ve daha önce başka bir işte çalışmış olma gibi değişkenlerin ise genel iş doyumunu etkilemediği saptanmıştır (p≥ 0.05). Sonuç: Elde edilen sonuçlar ışığında; işçilerin iş doyumunu, dolayısıyla hizmetin etkinliğini artırmak amacıyla, yöneticilere ve diğer araştırmacılara yardımcı olabilecek öneriler getirilmiştir.Item Hastane Hizmetleri Hakkında Sağlık Çalışanlarının Algıları ile Hastaların Değerlendirmelerinin Karşılaştırılması(Acıbadem Mehmet Ali Aydınlar Üniversitesi, 2012-01-01) Gür, Ümit Hüda; Ateş, Ümit; Bektaş, Gülfer; İrban, ArzuÖZET Amaç: Sağlık hizmetlerinin kalitesi ülkelerin sosyo-ekonomik kalkınma dü zeylerinin de bir göstergesidir. Bu kapsamda standartlara uygun tanı, teda vi ve bakım hizmetlerinin, hastaların ihtiyaç ve beklentilerine cevap vere cek şekilde kaliteli ve hızlı şekilde sunulması gerekmektedir. Sağlık çalışan ları ile hastalar arasındaki etkileşim de sağlık hizmeti kalitesini doğrudan etkileyebilmektedir. Bu çalışmada, sağlık çalışanlarının hizmet algıları ile hastaların aldıkları sağlık hizmetini değerlendirmeleri arasında ilişki olup olmadığı bir saha araştırması ile incelenmiştir. Çalışma Planı: Hastane etik kurulu ve yönetiminden izin alınarak sağlık çalı şanları ve hastalardan oluşan örneklem grubuna anket uygulanarak araştır ma verileri toplanmıştır. Hasta grubu ayaktan ve yatarak tedavi gören has talar olarak iki ayrı grupta incelenmiştir. Bulgular: Ayaktan tedavi gören hastaların aldıkları hizmeti değerlendirme lerinin, doktorların verdikleri sağlık hizmet algılarından daha olumsuz ol duğu ortaya çıkmıştır. Yatarak tedavi gören hastaların aldıkları hizmeti de ğerlendirmeleri ise, sağlık çalışanlarının (doktorlar ve hemşireler) hizmet algıları ile benzer olduğu görülmüştür. Sonuç: Hastaların aldıkları sağlık hizmetlerini değerlendirmeleri ve bu değerlendirmelerin sonucunda sağlık çalışanlarına da verdikleri hizmet lerin hastalar tarafından nasıl değerlendirildiği ile ilgili geri bildirim ya pılması, sunulan sağlık hizmetleri konusunda daha özenli olunmasını sağlayarak kaliteli sağlık hizmeti sunumunun gerçekleştirilmesine ola nak sağlayacaktır.Item Sağlık Turizmi ve Uluslararası Hastalar İçin Türkiye Pazarı(Acıbadem Mehmet Ali Aydınlar Üniversitesi, 2012-07-01) Altın, Ufuk; Bektaş, Gülfer; Antep, Zehra; İrban, ArzuÖZET Günden güne hem kamu, hem de özel hastanelerin sayısı artmaktadır. Ulu sal hastalara ait sabit bir pazar olması, sağlık sektöründe büyük bir rekabeti de beraberinde getirmektedir. Türkiye coğrafik konumu, iklimi, termal kay nakları, doğal güzellikleri, kaliteli tıp personeli ve yüksek teknoloji kullanan aletlere sahip hastaneleri ile sağlık turizmi için büyük bir potansiyele sahip tir. Sağlık turizminin 2011 yılı verilerine göre dünyadaki pazar payı yaklaşık olarak 400 milyar dolardır. Bu çalışma ile Türkiye’nin bu pazardaki mevcut durumunu ortaya koyarken; gelecekte bu pazardaki payını daha da artıra bilmek için gereken öneri ve düzenlemelerin geliştirilmesi amaçlanmıştır. Hastalara ait veriler Sağlık Bakanlığı ile Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın resmi sitelerinden alınmıştır. 2010 yılında, sağlık turizmi için 109-678 hasta Türkiye’ye gelmiştir (Özel hastane: 77.003; kamu hastanesi: 32.675 kişi). Hastaların geldik leri ülke ve aldıkları sağlık hizmetine göre farklı dağılımlar sergilediği görülmektedir. Kamu hastanelerinin yanı sıra özel hastanelerin sayısı da günden güne artmakta ve bu sektörde önemli bir yer almaktadırlar. Sağlık sektöründe pazarı arttırmak için Sağlık Bakanlığı ile Kültür ve Turizm Bakanlığı sağlık turizmine gereken önemi vermelidir. Bu yolla oluşan döviz girdisi sağlık sektöründe pazar payını arttırırken; ortaya çıkan yeni iş olanakları işsizliği azaltacaktır. Sağlık sektörünün ayakta kalması için sağlık turizmi gün geç tikçe daha önemli hale gelmektedir.