Araştırma Makaleleri
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11443/44
Browse
Search Results
Item Çevresel Guatrojenler (NIS İnhibitörleri) ve Subklinik Hipotiroidizm(Acıbadem Mehmet Ali Aydınlar Üniversitesi, 2010-10-01) Özpınar, AyselÖZET İyot yetersizliği ve buna bağlı olarak ortaya çıkan subklinik hipotiroidizm tüm dünyada önemli bir halk sağlığı sorunu olarak gündemdeki yerini korumaktadır. Özellikle gebeler, laktasyondaki genç anneler ve yaşlı kadınlar, ayrıca fetüs ve yeni doğanlar iyot yetersizliğine en duyarlı grupları oluşturmaktadır. Dünya Sağlık Örgütü (WHO), 1990 yılından itibaren iyotlu tuz kullanımını, başta iyot yetersizliği sorunu bulunan ülkeler olmak üzere, tüm dünyaya önermiş ve desteklemiştir. İyot kullanımının yaygınlaşmasına rağmen iyot yetersizliği sorunu pek çok ülkede halen sürmektedir. Bu sorunun, iyot alımını engelleyen çevresel kimyasalların artışı ile ilişkili olabileceği düşünülmektedir. Bu nedenle bu makalede perklorik asit ve tiyosiyanat gibi iyot alımını engelleyen çevresel kimyasalların yaygınlaşması ve tiroid metabolizmasına etkileri konusunda bilgi vermek ve ülkemizde bu konuda farkındalık yaratmak hedeflenmiştir.Item Hemşirelik Öğrencilerinin Problem Çözme Becerileri: Bir Yıllık İzlem Sonuçları(Acıbadem Mehmet Ali Aydınlar Üniversitesi, 2010-10-01) Olgun, Nermin; Öntürk, Zehra Kan; Karabacak, Ükke; Aslan, Fatma Eti; Serbest, ŞehribanÖZET Bu araştırma, hedeflerinden birisi problem çözme becerilerini geliştirmek olan bir hemşirelik programında öğrencilerin problem çözme beceri düzeylerini belirlemek ve gelişimini izlemek amacıyla tanımlayıcı ve kohort tipte planlandı. Gereç ve Yöntem: Çalışma grubunu, İstanbul’ da bir Vakıf Üniversitesinin Hemşirelik bölümü 1. sınıfında okuyan öğrenciler (N=100) oluşturdu. Veriler yazılı onam alındıktan sonra yüzyüze görüşme yoluyla öğrencilerin ilk eğitime başladıkları hafta, ilk dönemin tamamlandığı hafta ve 2. dönem sonunda toplandı. Veri toplamada kişisel bilgi formu ve “Problem Çözme Envanteri (PÇE)” kullanıldı. Verilerin değerlendirilmesinde sayı ve yüzde dağılımlar, aritmetik ortalama, “t” testi ve korelasyon analizi kullanıldı. Çalışmada PÇE Cronbach alpha kat sayısı 0.83 olarak bulundu. Bulgular: Öğrencilerin %10’nun erkek, 18–24 yaş aralığında olduğu, Şehir dışından gelen öğrenci sayısının % 59, %60’ının evde ikamet ettiği belirlendi. Problem çözme beceri puanı ilk uygulamada ortalama 81.05+15.53 (min.49-max.125); ikinci uygulamada 81.93+15.55 (min.51-max.127); üçüncü uygulamada 76.82+20.02 (min.39-max.129), olduğu ve 2. ve 3. uygulamalar arasında istatistiksel olarak anlamlı fark olduğu belirlendi (p<0.05). Problem çözme alt boyutlarının karşılaştırılmasında ise “Problem Çözme Güveni (PÇG)” alt boyutunda pozitif yönde anlamlı fark belirlendi (t=3.47; p=0.001). Yurtta kalan öğrencilerin problem çözme becerileri daha iyi bulundu. Ayrıca not ortalaması yüksek olan öğrencilerin “Yaklaşma-Kaçınma” ve “Kişisel Kontrol” alt boyutlarında problem çözme becerilerinin daha iyi olduğu belirlendi. Sonuç: Öğrencilerin problem çözme becerilerinin orta düzeyde olduğu belirlendi. Bu sonuca öğrencilerin henüz birinci sınıfta olmaları etkili olmuş olabilir.Item Luteal Faz Desteği Başlama Zamanlarının Randomize Karşılaştırılması(Acıbadem Mehmet Ali Aydınlar Üniversitesi, 2010-10-01) Demirel, L. Cem; Selam, Belgin; Ergin, Tolga; Lembet, Arda; Kaya, Deniz Gökalp; Öztürk, Harika BodurÖZET Randomize kontrollü çalışmamızın amacı luteal faz desteğinin başlamasında farklı zaman sürelerinin in vitro fertilizasyon (IVF) siklüslerinde klinik sonuçlar üzerine etkisini araştırmaktır. Ardışık 180 IVF siklüsünün 92’si A grubu, 88’i B grubu olarak düzenlendi. Grup A’da luteal faz vajinal mikronize progesteron, oosit toplanmasından (OPU) hemen sonra, grup B’de ise OPU sonrası 48. saatte başlandı. Her iki grupta da transfer başına klinik gebelik oranı ve embriyo başına implantasyon oranı benzer bulundu (sırasıyla %34.ve %35.4, p:1.00; %13.8 ve %15.3, p:0.59). Çalışma gruplarındaki abortus oranları arasında fark izlenmedi. IVF siklüslerinde progesteron desteğinin OPU günü ya da 48 saat sonra başlanması klinik sonuçları değiştirmemektedir.