Browsing by Author "Bektaş, Gülfer"
Now showing 1 - 9 of 9
- Results Per Page
- Sort Options
Item 360 Derece Performans Değerlendirme Sistemi ve Özel Bir Sağlık Kuruluşu Uygulama Örneği(Acıbadem Mehmet Ali Aydınlar Üniversitesi, 2020-11-01) Bircan, Bahar; Bektaş, Gülfer; Aytaç, BüşraÖZET İşletmelerin insan kaynakları yönetimi fonksiyonlarından biri olan performans değerlendirmede etkinliğin ve verimliliğin ölçülebilmesi son derece önemlidir. Küreselleşmenin etkisi ile değişen ve gelişen koşullara uyum sağlamak durumunda kalan işletmeler için performans değerlendirme çalışmalarının önemi artmış, hem kamu hem de özel sektörde çeşitli yöntemlerle uygulanmaya başlamıştır. Özellikle son on yılda performans değerlendirme süreçlerinin ve yöntemlerinin hızlı bir ilerleme kaydettiği görülmektedir. Örgütler ise yaşanan bu değişimlere ayak uydurabilmek için, işgörenlerin; kendileri ve üstlerinin yanı sıra diğer çalışma arkadaşları ve bazı durumlarda hizmet veya ürün sundukları müşterileri tarafından da değerlendirilmesini sağlayan 360 derece performans değerlendirme sistemini tercih etmeye başlamışlardır. Bu çalışmada amaçlanan, 360 derece performans değerlendirme yönteminin sistem içerisindeki etkisine yer vermekle beraber, diğer hastane çalışanları için uygulanabilirliği konusunda zemin oluşturmaktır. Ayrıca, Türkiye genelinde hizmet sunan özel bir sağlık kuruluşunun 360 derece performans değerlendirme sistemi detaylı şekilde incelenmiş, değerlendirme detayları ve sonuçları paylaşılmıştır.Item A Study for the Evaluation of the Role of Executive Leadership at Professional Life and an Institutionalization Process of a Hospital(Acıbadem Mehmet Ali Aydınlar Üniversitesi, 2013-07-01) Moloğlu, Vedat; Gümüş, Sefer; Bektaş, Gülfer; Aydoğan, Zeynep; İrban, ArzuABSTRACT Aim: Nowadays, in the health care sector there is severe competition among private hospitals due to very sudden increase in the number of hospitals. In health care services, executive leadership is very important in making a critical decisions and performing changes for improvement. In order to make a strategic planning of healthcare management, this study was designed to highlight what lower echelon executives think about the roles of leaders for the medical community at the work life and at the institutionalization process of a hospital. Material-Method: After approval by hospitals’ administration, thirty lower echelon executives were included in the study. A questionnaire was sent. Results: It was seen that leaders of the medical community in their hospitals did not use their leadership skills, although they emphasized the importance of the process of institutionalization of a hospital, they do not take step forward in this issue. Conclusion: This study revealed that managers should improve their leadership’s skills, they should be unafraid to take step toward institutionalization, and also they should take other workers’ ideas into the consideration.Item Bir Kamu Hastanesinde Çalışan İşçilerin İş Doyumu ve Etkileyen Faktörler(Acıbadem Mehmet Ali Aydınlar Üniversitesi, 2011-10-01) Oflezer, Ceyhan; Ateş, Metin; Bektaş, Gülfer; İrban, ArzuÖZET Amaç: Bu araştırma bir Eğitim ve Araştırma Hastanesinde çalışan işçilerin iş doyum düzeylerini ve etkileyen faktörleri belirlemek amacıyla, tanımlayıcı olarak yapılmıştır. Çalışma Planı: Araştırmanın evrenini, bu hastanede bütün çalışan işçiler oluşturmuştur (n=834). Araştırma kapsamına, anket uygulamasını kabul eden 630 işçi (% 75.2) alınmıştır. Araştırmaya katılan işçilere İş Doyum Ölçeği uygulanarak, veriler toplanmış ve varyans analizi (ANOVA), Tukey-HSD testi, t testi ve Pearson Korelasyon Analizi ile istatistiksel olarak değerlendirilmiştir. Bulgular: Araştırma grubundaki işçilerin genel iş doyum puanı 44.3±11.8 olup, standart puanlara göre düşüktür. İşçilerin işin değişik boyutlarına ilişkin doyum puanı ortalamalarının farklı olduğu ve en düşük doyum sağlanan boyutun ‘ücret’ (30.9), en yüksek doyum sağlanan boyutun ise ‘ekip çalışması’ (55.8) olduğu belirlenmiştir. İşçilerin genel iş doyumunu; yaş, birlikte yaşadıkları kişiler ve yer, çocuk sahibi olma, çocuk bakım sorunu yaşama, çalıştıkları kurum ve birimler, toplam hizmet süreleri, şu an bulunduğu kurumda çalışma süreleri, çalışma biçimleri, görevleri, çalışma düzenleri, gece nöbeti, hafta sonu çalışma, haftalık çalışma süresi, meslek seçimi, mesleki görüş, sağlık durum ve algı gibi değişkenlerin etkilediği (p< 0.05), eğitim, medeni durum ve daha önce başka bir işte çalışmış olma gibi değişkenlerin ise genel iş doyumunu etkilemediği saptanmıştır (p≥ 0.05). Sonuç: Elde edilen sonuçlar ışığında; işçilerin iş doyumunu, dolayısıyla hizmetin etkinliğini artırmak amacıyla, yöneticilere ve diğer araştırmacılara yardımcı olabilecek öneriler getirilmiştir.Item Hastane Hizmetleri Hakkında Sağlık Çalışanlarının Algıları ile Hastaların Değerlendirmelerinin Karşılaştırılması(Acıbadem Mehmet Ali Aydınlar Üniversitesi, 2012-01-01) Gür, Ümit Hüda; Ateş, Ümit; Bektaş, Gülfer; İrban, ArzuÖZET Amaç: Sağlık hizmetlerinin kalitesi ülkelerin sosyo-ekonomik kalkınma dü zeylerinin de bir göstergesidir. Bu kapsamda standartlara uygun tanı, teda vi ve bakım hizmetlerinin, hastaların ihtiyaç ve beklentilerine cevap vere cek şekilde kaliteli ve hızlı şekilde sunulması gerekmektedir. Sağlık çalışan ları ile hastalar arasındaki etkileşim de sağlık hizmeti kalitesini doğrudan etkileyebilmektedir. Bu çalışmada, sağlık çalışanlarının hizmet algıları ile hastaların aldıkları sağlık hizmetini değerlendirmeleri arasında ilişki olup olmadığı bir saha araştırması ile incelenmiştir. Çalışma Planı: Hastane etik kurulu ve yönetiminden izin alınarak sağlık çalı şanları ve hastalardan oluşan örneklem grubuna anket uygulanarak araştır ma verileri toplanmıştır. Hasta grubu ayaktan ve yatarak tedavi gören has talar olarak iki ayrı grupta incelenmiştir. Bulgular: Ayaktan tedavi gören hastaların aldıkları hizmeti değerlendirme lerinin, doktorların verdikleri sağlık hizmet algılarından daha olumsuz ol duğu ortaya çıkmıştır. Yatarak tedavi gören hastaların aldıkları hizmeti de ğerlendirmeleri ise, sağlık çalışanlarının (doktorlar ve hemşireler) hizmet algıları ile benzer olduğu görülmüştür. Sonuç: Hastaların aldıkları sağlık hizmetlerini değerlendirmeleri ve bu değerlendirmelerin sonucunda sağlık çalışanlarına da verdikleri hizmet lerin hastalar tarafından nasıl değerlendirildiği ile ilgili geri bildirim ya pılması, sunulan sağlık hizmetleri konusunda daha özenli olunmasını sağlayarak kaliteli sağlık hizmeti sunumunun gerçekleştirilmesine ola nak sağlayacaktır.Item Importance of Organizational Ethic Codes About Perceptions of Guilt and Shame: A Study on Health Personnel in Hospitals(Acıbadem Mehmet Ali Aydınlar Üniversitesi, 2014-07-01) Lüleci, N. Emel; Gemlik, H. Nilay; Şişman, Fatma Ayanoğlu; Bektaş, GülferABSTRACT Purpose: Today’s competitive environment makes it necessary for enterprises that are engaged in production to proceed not only in the higher quality of service enterprises but also requires effective and efficient operation. It is very important to manage and guide individuals who show different responses in the face of different events in the same direction. At this point, it is very important to emphasize the importance of ethical codes as helpers for organizations. In this context, this research aims to explore the relationship between demographic variables and the health care workers’ guilt and shame scores. Method: In this study, the work experiences of hospital staff were examined in terms of sex, guilt and shame. Analyses were evaluated in SPSS 11.5. According to the research results there is no significant relation between age, gender and marital status associated with guilt and shame. However, the survey tasks show that there is significant relationship between individuals’ guilt and shame scores. Another result of the study is that as the guilt increases, the score for shame decreases. Differences in demographic characteristics in business have created a sense of guilt and shame in reducing the impact of perceptions of organizational ethical codes is of paramount importance. Ethical codes are effective tools to disseminate format standards to all employees in an understandable way. Conclusion: As a result, in an organization usage of effective ethical codes provide resistance to unethical or illegal actions to take place by applying pressure to employees.Item Sağlık Kuruluşuna Başvuran Hastaların Kadına Yönelik Şiddete Yaklaşımlarının Değerlendirilmesi(Acıbadem Mehmet Ali Aydınlar Üniversitesi, 2017-01-01) Pakiş, Işıl; Demir, Figen; Bektaş, Gülfer; Altın, Ufuk; Yıldırım, SinanÖZET Bu çalışmada kadına yönelik şiddete karşı bilgi ve farkındalık araştırılması ve sosyo demografik özelliklerin bilgi ve farkındalığa etkilerinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu tanımlayıcı çalışmada Türkiye’nin doğusundaki iki farklı hastanede Kasım-Aralık 2013 tarihlerinde yüz yüze görüşme tekniği ile uygulanan anket formu kullanılmış tır. Anket formu araştırmacılar tarafından hazırlanmış ve onay veren kadınlara uygulanmıştır. Anket formu demografik özellikler, kadına yönelik şiddet konusunda bilgi ve farkındalık sorularından oluşmak tadır. Kadına yönelik şiddet toplam bilgi skoru ölçülmüştür. Veriler SPSS 15 sürümü kullanılarak analiz edilmiştir. Anket formu 196 kadına uygulanmıştır. Araştırmaya katılan kadınların yaş ortalaması 30.98±5.74’dır. Katılımcıla rın büyük çoğunluğu (%94.9’u) küçük düşürme ve aşağılama gibi davranışları şiddet olarak tanımlamıştır. Öner melerden elde edilen toplam bilgi puan ortalaması 11.61, standart sapma 2.69’dur. (En yüksek:15, en düşük:6). Medeni duruma, eğitim durumuna, başvurdukları hastaneye göre katılımcıların bilgi puan ortalamaları arasında bir fark yoktur (p>0.05). Kadınların kadına yönelik şiddete karşı farkındalık ve bilgi düzeylerinin geliştirilmesine ihtiyaç vardır.Item Sağlık Turizmi ve Uluslararası Hastalar İçin Türkiye Pazarı(Acıbadem Mehmet Ali Aydınlar Üniversitesi, 2012-07-01) Altın, Ufuk; Bektaş, Gülfer; Antep, Zehra; İrban, ArzuÖZET Günden güne hem kamu, hem de özel hastanelerin sayısı artmaktadır. Ulu sal hastalara ait sabit bir pazar olması, sağlık sektöründe büyük bir rekabeti de beraberinde getirmektedir. Türkiye coğrafik konumu, iklimi, termal kay nakları, doğal güzellikleri, kaliteli tıp personeli ve yüksek teknoloji kullanan aletlere sahip hastaneleri ile sağlık turizmi için büyük bir potansiyele sahip tir. Sağlık turizminin 2011 yılı verilerine göre dünyadaki pazar payı yaklaşık olarak 400 milyar dolardır. Bu çalışma ile Türkiye’nin bu pazardaki mevcut durumunu ortaya koyarken; gelecekte bu pazardaki payını daha da artıra bilmek için gereken öneri ve düzenlemelerin geliştirilmesi amaçlanmıştır. Hastalara ait veriler Sağlık Bakanlığı ile Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın resmi sitelerinden alınmıştır. 2010 yılında, sağlık turizmi için 109-678 hasta Türkiye’ye gelmiştir (Özel hastane: 77.003; kamu hastanesi: 32.675 kişi). Hastaların geldik leri ülke ve aldıkları sağlık hizmetine göre farklı dağılımlar sergilediği görülmektedir. Kamu hastanelerinin yanı sıra özel hastanelerin sayısı da günden güne artmakta ve bu sektörde önemli bir yer almaktadırlar. Sağlık sektöründe pazarı arttırmak için Sağlık Bakanlığı ile Kültür ve Turizm Bakanlığı sağlık turizmine gereken önemi vermelidir. Bu yolla oluşan döviz girdisi sağlık sektöründe pazar payını arttırırken; ortaya çıkan yeni iş olanakları işsizliği azaltacaktır. Sağlık sektörünün ayakta kalması için sağlık turizmi gün geç tikçe daha önemli hale gelmektedir.Item The Impact of Job Satisfaction on Organizational Commitment Among Generation Y Healthcare Employees(Acıbadem Mehmet Ali Aydınlar Üniversitesi, 2021-12-01) Bektaş, Gülfer; Mısırlıoğlu, Volkan; İşçi, EmreABSTRACT Objective: This study reported on the knowledge on the factors impacting job satisfaction and organizational commitment in the healthcare sector. It critically examined the relationship between job satisfaction and organizational commitment among Generational Y healthcare workers. Methods: The study involved 236 healthcare professionals working in a private healthcare group in Istanbul, The primary method of data collection was a questionnaire composed of three sections. The first section recorded data concerning participants’ demographic information. The second and third sections aimed to assess the participant’s job satisfaction and organizational commitment by applying the Minnesota Job Satisfaction scale and the Organizational Commitment scale developed by Meyer and Allen. In data analysis and evaluations, frequency tables, central and prevalence criteria, Pearson’s correlation test and simple linear regression analysis were employed and analysed in the SPSS 20 statistical package program. Results: Of 236 healthcare workers, 49.4% of the participants expressed that they have been working in the organization for 1 to 5 years. Among those healthcare workers who belonged to generation Y, a significant and positive relationship was found between job satisfaction and organizational commitment (r = 0.719, p = 0.000). Conclusion: Our study results demonstrated a positive and significant relationship between job satisfaction and their organizational commitment among Generation Y healthcare workers. Among the factors identified, it was observed that pecuniary and moral support received by employees have increased the perception of job satisfaction, whereas economic security and rewards associated with the employment strengthened organizational commitment. The study discussed human resources practices that will strengthen job satisfaction and organizational commitment.Item The Impact of Paternalistic Leadership Behaviour on Organizational Trust among Healthcare Professionals(Acıbadem Mehmet Ali Aydınlar Üniversitesi, 2021-12-01) Bektaş, Gülfer; Kanatlı, Kübra; İşçi, EmreABSTRACT Objective: The aim of the current study was to investigate the impact of paternalistic leadership on organizational trust among healthcare professionals. As a starting point, it acknowledges that the impact of paternalistic leadership may vary depending on the cultural values of a given society. The study then offers the regression model between the variables among with implications of this relationship for healthcare management. Methods: A questionnaire-based cross-sectional study and face-to-face interviews were conducted at a private hospital group in Istanbul. The study sample encompassed 329 employees. In data analysis and evaluations, frequency tables, central and prevalence criteria, Pearson’s correlation test and simple linear regression analysis were employed and analysed with the SPSS 20 statistical package program. Results: A statistically significant and positive correlation was found between paternalistic leadership behaviour and organizational trust (r = 0.669, p = 0.000; R2 = 0.448). The analysis indicated that paternalistic leadership behaviour explained about 45% of the variance in organizational trust. Conclusion: In study, it was found that paternalistic leadership behaviours are strongly related to organizational trust among healthcare professionals. Paternalistic leadership, particularly in collectivist cultures with high power-distance structures, may yield to positive organizational outcomes.