Browsing by Author "Çimen, Mesut"
Now showing 1 - 6 of 6
- Results Per Page
- Sort Options
Item A Study on the Burnout Levels of Hospital Patient Services Employees(Acıbadem Mehmet Ali Aydınlar Üniversitesi, 2017-01-01) Çan, Özge; Çimen, Mesut; Özsarı, HalukABSTRACT Objective: Burnout is often seen in the service sector and in areas with stressful human interactions. In hospitals patient services employees are also one of the groups at risk of experiencing burnout syndrome due to the intense involvement of close personal relations. This study aimed to determine burnout levels of patient services employees in private hospitals. Method: The sample of this study included patient services employees from seven private hospitals located in Istanbul, Turkey. In January 2016, a survey study was conducted with research participants (n=295). The measurement scale used was Maslach’s Burnout Inventory. The burnout level was examined relating to age, gender, marital status, number of children, education, tenure, and monthly income. Findings: According to the survey results, there was a significant difference in burnout scores among people of different ages, genders, education levels, and monthly incomes. On the other hand, there was not a significant relationship between burnout levels and marital status, number of children or tenure in patient service personnel. Moreover, it was found that the burnout level of patient services employees is low. Specifically, the score of the depersonalization aspect of burnout was found to be minimal. Conclusion: It was concluded that burnout is an important issue that needs to be prevented and overcome with patient service employees.Item Özel Bakım Merkezinde Çalışan Personelin Tükenmişlik ve İş Doyum Düzeylerine Yönelik Bir Çalışma(Acıbadem Mehmet Ali Aydınlar Üniversitesi, 2012-01-01) Çimen, Mesut; Şahin, Bayram; Akbolat, Mahmut; Işık, OğuzÖZET Amaç: Bir Özel Bakım Merkezi çalışanlarının tükenmişlik ve iş doyum düzey lerinin, bazı sosyo-demografik özellikler ve iş ile ilgili değişkenlere göre in celenmesi, tükenmişlik ve iş doyumu arasındaki ilişkinin yönü ve derecesi nin belirlenmesi amaçlanmıştır. Hastalar ve Yöntem: Çalışma Mart 2009 tarihinde İstanbul’da bulunan ka muya ait bir özel bakım merkezinde yapılmıştır. Veri toplama aracı olarak Maslach Tükenmişlik Ölçeği ve İş Doyumu Ölçeği’nden oluşan bir anket kul lanılmıştır. Çalışmada toplam 83 çalışana anket dağıtılmış, ancak dönüşü sağlanabilen 74 (%75.9) anket analizlerde kullanılmıştır. Verilerin analizin de tanımlayıcı istatistiksel yöntemler, Kruskal-Wallis Testi, Mann-Whitney U Testi, Korelasyon Analizi ve Regresyon Analizi kullanılmıştır. Ölçeklerin iç tu tarlığını test etmek için Cronbach Alpha katsayısından yararlanılmıştır. So nuçlar %95’lik güven aralığında, p<0,05 anlamlılık düzeyinde değerlendi rilmiştir. Bulgular: Çalışmaya katılan Özel Bakımevi çalışanlarının tükenmişlik ve iş doyumu değerleri çok yüksek bulunmamıştır. Çalışanların cinsiyet, yaş ve görevleri ile tükenmişlik; cinsiyet, eğitim durumu ve görevleri ile iş doyu mu alt boyutları arasında istatistiksel açıdan anlamlı fark bulunmamakta dır. Kadın çalışanların tükenmişlik düzeyleri erkeklerden daha yüksek olma sına karşılık, iş doyumu açısından erkekler daha olumlu durumdadır. Tüken mişlik alt boyutlarından yalnızca duygusal tükenmişlik, iş doyumunun be lirlenmesinde etkilidir. Kişisel başarı ve ücret boyutları dışında, tükenmiş lik ölçeğinin alt boyutları ile iş doyumu ölçeğinin alt boyutları arasında ters yönlü bir ilişki bulunmaktadır. Sonuç: Doğrudan hasta, yaşlı veya bakıma muhtaç insanlara hizmet verme nin güçlüğü dikkate alınarak, sağlık çalışanlarına uygun çalışma koşulları ve sosyal imkanlar sunmak yoluyla, iş doyumu düzeylerini artırıcı, tükenmiş lik düzeylerini azaltıcı yönetsel önlemlerin alınmasının uygun olacağı de ğerlendirilmiştir.Item Sağlık Çalışanlarının Tıbbi Atık Bilgi Düzeylerinin Değerlendirilmesi(Acıbadem Mehmet Ali Aydınlar Üniversitesi, 2011-07-01) Akbolat, Mahmut; Işık, Oğuz; Dede, Cemile; Çimen, MesutÖZET Amaç: Çalışma, sağlık çalışanlarının tıbbi atıklar konusunda eğitim alıp al madıklarını; eğitim almışlarsa ne tür eğitim aldıklarını ve tıbbi atıkların toplanması ve bertaraf edilmesi konusunda belirgin özelliklerini ortaya koymaya yönelik tanımlayıcı bir araştırma olarak planlanmıştır Hastalar ve Yöntem: Çalışmanın evrenini Sakarya il merkezindeki kamu has tanelerinde görevli 1647 sağlık çalışanı oluşturmaktadır. Çalışmada tabaka lı rastgele örnekleme yöntemi kullanılmış olup; toplanan anketlerden 497’si analizlerde kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak yazarlar tarafından ha zırlanan bir anket formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde faktör anali zi, tanımlayıcı istatistiksel yöntemler ve ANOVA testi kullanılmıştır. Ölçe ğin Cronbach Alpha katsayısı 0,824’dür. Sonuçlar %95’lik güven aralığında, p<0,05 anlamlılık düzeyinde değerlendirilmiştir. Bulgular: Daha çok hizmet içi eğitim şeklinde olmak üzere çalışmaya ka tılan sağlık çalışanlarının %69,6’sı tıbbi atıklar konusunda eğitim almış tır. Sağlık çalışanları genel olarak kurumlarının bir atık planının bulundu ğu (%66,9), tıbbi atıklar için özel depolama alanlarının ayrıldığı (%73,5), tıbbi atıkların toplanmasından sorumlu özel personelin görevlendirildiği (%72,6) ve tıbbi atıklarla diğer atıkların karışmaması için renk ayrımı yapıl dığı (%81,5) konusunda bilgi sahibidirler. Ayrıca, tıbbi atıkların enfeksiyon oluşmasını engelleyecek şekilde toplanması ve görevlilere teslimi konusun da (4,48±0,633) üst düzeyde bilgisi bulunan sağlık çalışanları arasında; he kim ve hemşireler; önlisans ve lisansüstü seviyede eğitim alanlar ve klinik ve polikliniklerde görev yapanların bilgi ve davranışlarının diğer çalışanlardan daha üstün olduğu bulunmuştur. Sonuç: Tıbbi atıkların diğer atıklardan ayrı toplanması ve geri kazanabilir atık ların değerlendirilmesi sağlık kuruluşlarının ekonomik kayıp yaşamaması ve ülke ekonomisine katkı sağlaması bakımından önemlidir. Bu kapsamda, çalı şanlar, hasta ve yakınları ve çevreye risk oluşturmadan hizmetlerin sürdürüle bilmesi için Tıbbi Atıkların Kontrolü Yönetmeliği doğrultusunda gerekli tedbir lerin alınması ve verilen eğitimlerin sürdürülmesi önerilmektedir.Item Sağlık Yönetimi ve Sağlık Yönetim Eğitimi(Acıbadem Mehmet Ali Aydınlar Üniversitesi, 2010-07-01) Çimen, MesutÖZET Sağlık hizmeti sunan organizasyonlar tıbbi kuruluşlar oldukları kadar eko nomik ve sosyal amaçları da olan yapılardır. Bu yapıların bilimsel ilkelerle yönetilmesi sağlık hizmetini alan, hizmeti sunan ve finansmanını sağlayan kişi ve kurumlar için büyük önem taşımaktadır. Sağlık organizasyonlarının farklı yönetsel düzeyleri için gereksinim duyulan yöneticilerin eğitimi de aynı şekilde önemlidir. Bu çalışmada yönetim ve sağlık yönetimi kavramı ana hatlarıyla tanımlan maya çalışılmış, son dönemlerde giderek ön plana çıkan sağlık yönetim eği timinin tarihsel gelişimi kısaca incelenmiş ve sağlık yöneticiliği eğitimi için önerilerde bulunulmuştur.Item Six Sigma Approach and Examples from Healthcare Organizations(Acıbadem Mehmet Ali Aydınlar Üniversitesi, 2017-01-01) Deniz, Serkan; Çimen, MesutABSTRACT The need for scientific studies focusing on obtaining efficiency in healthcare services, using resources accurately, increasing patient satisfaction, and preventing waste and instability has been increasing due to the financial crises in the sector and the changes in patient expectations. One of the instruments that can be used in the healthcare sector to solve these problems is Six Sigma approach. In this study, the definition and the importance of Six Sigma approach, methodologies used in Six Sigma, Six Sigma roles and responsibilities, and examples related to Six Sigma implementations in healthcare organizations are discussed.Item Yönetimde Yeni Yaklaşımlar: Örgütsel Vatandaşlık Davranışı(Acıbadem Mehmet Ali Aydınlar Üniversitesi, 2016-01-01) Çimen, MesutÖZET Örgütlerin stratejik ortakları olarak kabul edilen insan kaynağının belirlenmiş rol davranışlarının ötesinde örgüt sel etkinliği artırma yönünde gösterecekleri çabalar örgütlerin başarısı açısından giderek önem kazanmaktadır. Yükselen rekabet ortamında örgütlerin geleceğini sahip oldukları nitelikli iş gücü ve bu işgücünün örgüte katkı sunma derecesi belirlemektedir. Bu kapsamda örgütsel vatandaşlık davranışları insan kaynakları yönetimi ve örgütsel davranış çalışmaları içinde giderek önemli bir yer tutmaya başlamıştır. Örgütsel vatandaşlık davranışı belirlenen iş tanımlarının dışında ve üstünde çalışanların örgütün yararına istekli olarak gösterdikleri rol ötesi davranışları ifade etmektedir. Bu çalışmada Örgütsel vatandaşlık davranışının yönetim literatüründe yer alan bo yutları ve örgütler üzerindeki etkilerinden söz edilmiş ve bu kapsamda yapılacak araştırmalar için de farkındalık oluşturulması amaçlanmıştır.